úterý 21. května 2013

SUPERSTARS WORLD SERIES BRNO 2013

Na Masarykově okruhu se proháněli špičkoví piloti a silné vozy. O víkendu 18. a 19.5. hostilo totiž město Brno prestižní závod Superstars World. Jedná se o italskou soutěž, ve které jezdí super silné sedany, doprovázenou šampionátem GT sprint. Diváci, pro které je soutěž dělaná, tak mají o zábavu postaráno.

Mercedes AMG C63


A aby toho nebylo málo, postarali se organizátoři o kompletní zaplnění programu. Soutěže sedanů a rychlých vozů GT byly pro jistotu ještě doplněny o Ferrari Challenge Cup. V sobotu pak diváky bavil ještě polský závod Volkswagen Cup. Ten je zajímavý zejména tím, že jezdci mají v průběhu závodu možnost několikrát použít tlačítko, které vozu krátkodobě přidá zhruba 50 koní. Opravdu pěkné podívání na především mladé začínající piloty.

Nicméně hlavním bodem programu a tahákem víkendu byly tréninky a závody série Superstars World. V tomto šampionátu mezi sebou soupeří opravdu silné sedany. Základním pravidlem je, aby vůz měl čtyři dveře a minimální obsah 3,8 l s počtem 6-ti válců. Na startu v Brně se tak objevily vozy BMW M3 E92, Audi RS5, Mercedes AMG C63,  Chevrolet Camaro, Jaguar XF, Chrysler, Porsche Panamera a Cadillac CTS-V. Všechny tyto vozy disponují neuvěřitelným výkonem a až ďábelským zvukem. Nejsou sice tak rychlé a svižné, jako například vozy DTM, svými specifickými jízdními vlastnostmi a zvukovými projevy ale neuvěřitelně baví jak jezdce, tak diváky. Mezi piloty lze nalézt i bývalé jezdce formule 1. 




Doplňková série GT sprint taky stojí za to. Na své si tedy přijdou milovníci silných a opravdu hodně rychlých strojů. To je vidět už z výčtu značek startovního pole - Ferrari 458 GT3, Porsche 911, Porsche 997, Audi R8, Maserati GT3, Maserati Trofeo, Dodge Viper GTS a BMW Alpina B6. Všechny tyto automobily jsou svižné a mají ostrý závodní zvuk. Jezdci se snažili z vozů dostat co nejvíc, takže bylo na co koukat.

Ferrari 458 GT


Komu to náhodou nestačilo, mohl ještě shlédnout závody Ferrari Challenge.. Zde mezi soupeřily, jak již z názvu soutěže vyplývá, pouze vozy Ferrari 458. Tyto skrývají pod kapotou přeplňovaný osmiválec o výkonu 570 koní. Jedná se tedy o závod vyrovnaných vozů, kde se můžeme kochat řidičským uměním jezdců.



Masarykův okruh je specifický, mírně kopcovatý, s krátkými rovinkami. To, společně s až neuvěřitelným nasazením pilotů, zapřičinilo několik nehod během závodů. Na trať tak několikrát vyjel safety car. Naštěstí se ty kolize obešly bez zranění. Profesionální práce pořadatelů z Brna navíc závody nikterak nezdržovala - rozbité vozy byly vždy rychle odklizeny z trati a v závodech se pokračovalo. Dočkali jsme se tedy dalšího pěkného závodního víkendu v Brně. Doufejme, že i příští rok budeme moci uvítat nějakou podobnou, ne-li stejnou soutěž.