Víte proč je dobré vyhrávat pohár konstruktéru formule 1? Můžete si totiž být jisti, že je vaše technologie dobrá. A když se vám ji podaří implantovat do dalších vozů, stvoříte dravce, který nemá svého predátora. A přesně to dělá Ferrari.
Na kola jej přenáší systém E-Diff. Tento speciální systém z Formule 1 použila továrna Ferrari poprvé v roce 2004 u vozu F 430. Vozidla vybavená tímto systémem mnohem lépe hospodaří s přiděleným výkonem a dokáží jej perfektně rozdělit mezi hnací kola automobilu. Ovšem vozy Ferrari 458 GT3 jsou protkané novými technologiemi a zlepšeními. Brzdy byly ve spolupráci s firmou Brembo vyrobeny z uhlíkových vláken, destičky z keramiky - stroj tak dokáže brzdit opravdu účinně.
Perfektní jízdní vlastnosti ještě pro jistotu hlídá systém F 1-Trac. Jedná se o nejpropracovanější systém kontroly trakce na světě. Převodovka je poloautomatická, dvou-spojková (tato bývá někdy nahrazována - záleží na pravidlech konkrétního závodu), ovládaná táhly pod volantem. Karoserie se dočkala značného odlehčení. Stejně tak došlo k úpravě tvarů. Šlo o snahu zlepšit aerodynamiku a zároveň vyhovět předpisům konkrétních závodů FIA GT3 European Championship.
Vozy jsou v evropských soutěžích vozů GT úspěšné. Už v roce 2011 vyhrál evropský šampionát GT3 tým AF Corse. O víkendu v Brně se objevila celá záplava nejen těchto vozů. Trať byla vozy specifikace GT zaplněna hned několikrát a byla to vážně adrenalinová podívaná. A jak to tak bývá, vozy Ferrari byly středem všeobecného zájmu.