Od Jaguaru bych čekal pohodlné, svižné svezení, zakončené v nějakém britském klubu. V koženém křesle, se skleničkou několikaleté whiskey a doutníkem. Jak moc jsem se ale spletl.
Mezi supersilnými sedany soupeřícími
mezi sebou v sérii Superstars World se objevila i velká kočka.
Britská kočka. Ano ano, Jaguar se svým typem XF SV8 zdatně
konkuruje ostatním závodícím značkám, jako je třeba Mercedes,
BMW či Porsche. Pro českého diváka je vůz zajímavý už svou
neokoukaností – přece jenom v našich končinách jich tolik
nejezdí. Ačkoliv ani v sérii se nejedná o špatný či pomalý
vůz.
Vraťme se ale zpět k závodní
modifikaci. Během víkendu 18. a 19. září, kdy na brněnský
okruh zavítaly závodní automobily, jsme mohli vidět hned dvě
barevné varianty závodního Jaguaru XF. Jednalo se o vůz v
klasické britské závodní zelené, pilotovaný Diabolikem a taky o
zajímavý odstín hnědé, který řídil Andrea Larini. Oba piloti
jsou dosti zkušení na to, aby Jaguár dokázali držet na hranici
možností a tak dokážou zatápět i lehce výkonnějším vozům,
zejména značce Mercedes, která je letos opravdu rychlá.
Tak se podívejme, co nám tento
krasavec zvučného jména může nabídnout. Sériové motory už
sám výrobce podrobil úpravě a nazval je supercharged. To ovšem
samo o sobě na pořádné okruhové závodění pořád nestačí.
Takže byla původní motorová jednotka, nesoucí označení Aj-133,
ještě dodatečně dopněna o pár těch koníků. Celkový výkon
závodního osmiválce o obsahu 5,0 l tak činí 550 koní (410 kW),
maximální kroutící moment dosahuje hodnoty 680 Nm. Z 0 na 100
km/h by tak měl vůz zrychlit za méně než 4,4 sekundy. Jeho
maximální rychlost je neuvěřitelných 300 km/h.
Musím říct, že vidět závodní
Jaguáry na okruhu je neskutečná podívaná. Snad to dělá právě
ten nezvyk, ta neokoukanost. Také nesmíme zapomínat na umění
řidičů. Ti jsou za volantem minimálně stejně tak draví, jako
divoké šelmy na maskách jejich vozů. Shlédnutí některého ze
závodů série Superstars World, kde tyto vozy závodí, mohu všem
vřele doporučit.