Napínavý souboj o první příčku spolu sváděli dva naši nejlepší rally jezdci současnosti Václav Pech a Jan Kopecký. Oba dva jeli s vozy specifikace S2000. Pech spolu s týmovým kolegou Petrem Uhlem vsadil v poslední době na značku Mini Cooper, zatímco Jan Kopecký spolu s Pavlem Dreslerem závodí s Fabií. Nakonec na jihu Čech zvítězil Václav Pech s vozem britské automobilky.
Ačkoliv duo Kopecký / Dresler se má letos soustředit primárně na APRC, tedy soutěž, probíhající na druhé straně zeměkoule, vzhledem k domácímu prostředí a prestiži závodu, bylo rozhodnuto, že odstartují i v Českém Krumlově. Druhá, finská škodovácká posádka, tedy Lappi / Ferm byla do závodu postavena samozřejmě také. Ale vzhledem k domácímu prostředí na sebe Kopecký poutal pozornosti daleko více.
Bohužel, finskou posádku zradily technické problémy s vozem. Začátek se jim vyvedl znamenitě, když se Lappimu podařilo vyhrát hned první tři rychlostní zkoušky. Dále však superrychlí finové pokračovat nemohli.
Kopeckému se naštěstí technické problémy vyhnuli a tak se mohl soustředit na závod. A zejména na svého největšího rivala, Václava Pecha. Ten je rychlý odjakživa, ale od té doby, co jezdí s Mini Cooperem, sbírá jeden vavřín za druhým. Tentokrát to ale vůbec neměl jednoduché.
První etapu, provázenou nepřízní počasí, vyhrála posádka Kopecký / Dresler. Pech s navigátorem Uhlem na vedoucí dvojici ztráceli necelých 18 sekund. Třetí posádkou, která bojovala o stupně vítězů, byla dvojice Jakeš / Novák s vozem Citroen DS3 R5. Pro Pecha naděje na první místo, pro Kopeckého ten správný tlak a pro diváka pořádné závodění. Co víc si přát?
Ale ve druhé etapě už předvedl naplno svou sílu, talent a zkušenosti matador domácích tratí Václav Pech. Samozřejmě s nemenším přispěním svého navigátora Petra Uhla. A tak tato dvojice se svým malým britským Mini-Cooperem druhou etapou doslova prolétla a umístila se zaslouženě na prvním místě.
„Byl to skvělý souboj o prvenství, ale Václav Pech druhý den opravdu "letěl"“, řekl o svém soupeři Kopecký. „Zkusili jsme všechno, udělali změny v nastavení vozu, ale na Václava Pecha to nestačilo. Gratuluji mu, vítězství si zasloužil.“
Na druhou příčku se nakonec dostalo duo Jakeš / Novák. Bojovali statečně v nelehké konkurenci a ačkoliv mají vůz novější specifikace, neměli to vůbec jednoduché. Přesto se jim podařilo provést jejich Citroen klikatými cestami v okolí jihočeského města zdárně do cíle ve druhém nejlepším čase.
Jistě k tomu také přispěla fatální chyba Jana Kopeckého, která havaroval v poslední RZ. Jan Kopecký se spolu s Pavlem Dreslerem o první místo bil jako lev. Aby taky ne, jel tuhle soutěž zejména proto, aby ukázal kvality sebe a značky Škoda na domácí půdě. Osud tomu ale chtěl jinak, a tak jen pár metrů před cílem havaroval. A to tak nešťastně, že musel ze závodu odstoupit.
Jak to tak v životě bývá, když se dva perou, třetí se směje. A tak se na třetí příčku dostala posádka Štajf / Rajnoha s vozem Subaru Impreza STI. Na sobotní zrádně mokré trati udrželi vůz na cestě a dojeli si tak pro bronzovou medaili.
Ačkoliv počasí nebylo úplně ideální, rally je přesně ten druh sportu, u kterého pár kapek navíc vůbec nevadí. Naopak, jak je vidět z konečných výsledků, mokro je zrádné i pro ty nejzkušenější. Já doufám, že jste si rally užili, ať už na místě, nebo prostřednictvím internetu. Nezbývá, než popřát pořadatelům stejně pohodové závodění i v dalších letech. Rally je prostě sport, který k naší zemi neodmyslitelně patří.
foto: (c)Miloslav Rejha, Wikimedia Commons
(c) Škoda a.s.
Žádné komentáře:
Okomentovat