neděle 13. dubna 2014

Textual description of firstImageUrl

Seznamte se: nový Renault Mégane Cabrio

Přesně v duchu rčení „to nejlepší nakonec“ se zachovala francouzská automobilka Renault během uvedení nové linie typu Mégane. Sportovní kabriolet předvedla jako poslední. Případným zájemcům se ovšem čekání vyplatilo.



Mégane Cabrio navazuje na tradici, která bohužel nebyla ve všech případech úplně úspěšná. Konkurence je tvrdá a v automobilovém průmyslu to platí dvojnásob. S čím se tedy novinka od Renaultu chlubí tentokrát?
V první řadě je to design. Stejně jako jiné verze typu Mégane, i Cabrio se dočkalo nových světlometů, masky a zejména znaku. Ten je oproti tomu, jak jsme bývali po léta u Renaultu zvyklí, robustní, takřka obřích rozměrů. Nalézá se klasicky uprostřed masky a zcela dominuje přídi vozu. Nové Cabrio tak perfektně ladí s ostatními vozy značky.

Vzhledem k francouzskému původu vozidla je to až překvapivé, ale uspořádání interiéru se po léta nedočkalo změn. Ty nastaly pouze v oblasti použitých materiálů a využitelných technologií. Interaktivní systém R-Link tak nabídne snad všechny vymoženosti moderní doby: navigaci, přehrávání hudby a videí, připojení k internetu, nebo například možnost synchronizace s vaším chytrým telefonem. Volenou možností je tablet systému R-Link, umístitelný do středu palubní desky.
Model Mégane Cabrio je určen především pro lidi, kteří se rádi svým vozem liší. I na to samozřejmě výrobce myslel. A tak je možné jistou dávku luxusu projevit navenek i se zataženou střechou v nepříznivém počasí. Přední sklo automobilu je lemováno chromovaným rámem, který každého upoutá na první pohled.
Ale kabriolet je určen především pro jízdu bez střechy. V rychlostech do 90 km /h zaručuje Mégane cestujícím pohodlnou, větrem nerušenou jízdu. Vozidlo je totiž vybaveno unikátním skleněným větrolamem. Ten dokáže výrazně snižovat proudění vzduchu a zaručuje tak cestujícím nejvyšší komfort.
Pro rychlejší jízdu také existuje řešení, ovšem to předpokládá jízdu pouze ve dvou lidech. Pokud jsou totiž zadní sedačky prázdné, je možné nasadit speciální síť proti větru, která zaručuje pohodlí i v rychlostech nad 90 kilometrů v hodině.
O požitek z okolní krajiny nakonec nepřijdete, ani když se počasí pokazí. Zde Renault porazil konkurenci na celé čáře. Zatažitelná střecha je totiž celá prosklená. Jízda v dešti se tak stane sama o sobě zážitkem.
Aby auto bylo kompletní, potřebuje hlavně motor. Pro model Mégane Cabrio budou k dispozici na výběr tři motorové jednotky – jedna benzínová a dvě dieselové. Všechny tři s podobným výkonem, ale každá přeci jen lehce odlišná.
Benzínové agregáty jsou zastoupeny motorem s označením Tce 130. Jedná se o zážehový motor o obsahu 1,2 litru, vybavený turbodmychadlem. Navíc od letošního roku je tato jednotka vybavena speciálním systémem overboost, který zaručuje rychlejší spínání a plnění turba při startech a prudkých sešlápnutích plynového pedálu. Řidič by si tak měl dosyta vychutnat sportovnější styl jízdy.
Tyto motory budou doplněny šestistupňovou převodovkou ovládanou systémem EDC. Jedná se o systém dvojité spojky, kombinující manuální a elektronické mechanismy. Pro řidiče to znamená absenci spojkového pedálu, přičemž řadit může pomocí páky nebo vše nechat zcela na počítači.
Motor Tce 130 spolu se systémem EDC disponuje maximálním kroutícím momentem 205 Nm při 2000 otáčkách za minutu. Megane Cabriolet s ním dokáže zrychlit z 0 na 100 km / h za 9,5 vteřiny. Kombinovaná spotřeba činí 5,6 litrů benzínu na 100 kilometrů.
Vznětové agregáty budou na výběr dva. První z nich, menší, má název dCi 110. Jedná se o dieselový agregát vybavený těmi nejmodernějšími technologiemi. Tajemství jeho účinnosti spočívá zejména v co největší eliminaci tření ve spalovacím prostoru. Díky tomu nabídne tento diesel maximální kroutící moment 280 Nm již při 1750 otáčkách za minutu. Kombinovanou spotřebu výrobce uvádí 4,6 litrů nafty na 100 kilometrů.
A nakonec nejsilnější. Vznětový motor dCi 130, o obsahu 1,6 litru a výkonu 130 koňských sil. I zde je valná část navýšení výkonu založena na snížení tření. Kroutící moment neskutečných 320 Nm bude mít řidič k dispozici již v 1500 otáčkách za minutu, což z drobného Cabria činí skutečné zvíře.
Jak sami vidíte, vybrat se z toho dá. Nicméně osobně bych přivítal i silnější benzínovou verzi. Ale nejsem obchodní stratég Renaultu. V každém případě je nový Renault Mégane Cabrio už na první pohled povedený kousek. Jak na tom bude se spolehlivostí, to nám ukáže až čas. Mě nezbývá, než mu k narozeninám popřát vše nejlepší.

Foto: Renault 

Žádné komentáře:

Okomentovat