Přesně v duchu rčení „to nejlepší nakonec“ se zachovala francouzská automobilka Renault během uvedení nové linie typu Mégane. Sportovní kabriolet předvedla jako poslední. Případným zájemcům se ovšem čekání vyplatilo.
Mégane Cabrio navazuje na tradici,
která bohužel nebyla ve všech případech úplně úspěšná.
Konkurence je tvrdá a v automobilovém průmyslu to platí
dvojnásob. S čím se tedy novinka od Renaultu chlubí tentokrát?
V první řadě je to design. Stejně
jako jiné verze typu Mégane, i Cabrio se dočkalo nových
světlometů, masky a zejména znaku. Ten je oproti tomu, jak jsme
bývali po léta u Renaultu zvyklí, robustní, takřka obřích
rozměrů. Nalézá se klasicky uprostřed masky a zcela dominuje
přídi vozu. Nové Cabrio tak perfektně ladí s ostatními vozy
značky.
Vzhledem k francouzskému původu
vozidla je to až překvapivé, ale uspořádání interiéru se po
léta nedočkalo změn. Ty nastaly pouze v oblasti použitých
materiálů a využitelných technologií. Interaktivní systém
R-Link tak nabídne snad všechny vymoženosti moderní doby:
navigaci, přehrávání hudby a videí, připojení k internetu,
nebo například možnost synchronizace s vaším chytrým telefonem.
Volenou možností je tablet systému R-Link, umístitelný do středu
palubní desky.
Model Mégane Cabrio je určen
především pro lidi, kteří se rádi svým vozem liší. I na to
samozřejmě výrobce myslel. A tak je možné jistou dávku luxusu
projevit navenek i se zataženou střechou v nepříznivém počasí.
Přední sklo automobilu je lemováno chromovaným rámem, který
každého upoutá na první pohled.
Ale kabriolet je určen především
pro jízdu bez střechy. V rychlostech do 90 km /h zaručuje Mégane
cestujícím pohodlnou, větrem nerušenou jízdu. Vozidlo je totiž
vybaveno unikátním skleněným větrolamem. Ten dokáže výrazně
snižovat proudění vzduchu a zaručuje tak cestujícím nejvyšší
komfort.
Pro rychlejší jízdu také existuje
řešení, ovšem to předpokládá jízdu pouze ve dvou lidech.
Pokud jsou totiž zadní sedačky prázdné, je možné nasadit
speciální síť proti větru, která zaručuje pohodlí i v
rychlostech nad 90 kilometrů v hodině.
O požitek z okolní krajiny nakonec
nepřijdete, ani když se počasí pokazí. Zde Renault porazil
konkurenci na celé čáře. Zatažitelná střecha je totiž celá
prosklená. Jízda v dešti se tak stane sama o sobě zážitkem.
Aby auto bylo kompletní, potřebuje
hlavně motor. Pro model Mégane Cabrio budou k dispozici na výběr
tři motorové jednotky – jedna benzínová a dvě dieselové.
Všechny tři s podobným výkonem, ale každá přeci jen lehce
odlišná.
Benzínové agregáty jsou zastoupeny
motorem s označením Tce 130. Jedná se o zážehový motor o obsahu
1,2 litru, vybavený turbodmychadlem. Navíc od letošního roku je
tato jednotka vybavena speciálním systémem overboost, který
zaručuje rychlejší spínání a plnění turba při startech a
prudkých sešlápnutích plynového pedálu. Řidič by si tak měl
dosyta vychutnat sportovnější styl jízdy.
Tyto motory budou doplněny
šestistupňovou převodovkou ovládanou systémem EDC. Jedná se o
systém dvojité spojky, kombinující manuální a elektronické
mechanismy. Pro řidiče to znamená absenci spojkového pedálu,
přičemž řadit může pomocí páky nebo vše nechat zcela na
počítači.
Motor Tce 130 spolu se systémem EDC
disponuje maximálním kroutícím momentem 205 Nm při 2000 otáčkách
za minutu. Megane Cabriolet s ním dokáže zrychlit z 0 na 100 km /
h za 9,5 vteřiny. Kombinovaná spotřeba činí 5,6 litrů benzínu
na 100 kilometrů.
Vznětové agregáty budou na výběr
dva. První z nich, menší, má název dCi 110. Jedná se o
dieselový agregát vybavený těmi nejmodernějšími technologiemi.
Tajemství jeho účinnosti spočívá zejména v co největší
eliminaci tření ve spalovacím prostoru. Díky tomu nabídne tento
diesel maximální kroutící moment 280 Nm již při 1750 otáčkách
za minutu. Kombinovanou spotřebu výrobce uvádí 4,6 litrů nafty
na 100 kilometrů.
A nakonec nejsilnější. Vznětový
motor dCi 130, o obsahu 1,6 litru a výkonu 130 koňských sil. I zde
je valná část navýšení výkonu založena na snížení tření.
Kroutící moment neskutečných 320 Nm bude mít řidič k dispozici
již v 1500 otáčkách za minutu, což z drobného Cabria činí
skutečné zvíře.
Jak sami vidíte, vybrat se z toho dá.
Nicméně osobně bych přivítal i silnější benzínovou verzi. Ale
nejsem obchodní stratég Renaultu. V každém případě je nový
Renault Mégane Cabrio už na první pohled povedený kousek. Jak na
tom bude se spolehlivostí, to nám ukáže až čas. Mě nezbývá,
než mu k narozeninám popřát vše nejlepší.
Žádné komentáře:
Okomentovat