Hned pět posádek tvoří flotilu těchto slavných historických závodních vozů, které se letos zúčastní Rally Monte Carlo Historic. Závod odstartoval už v pátek 24. ledna ve Francouzské riviéře, kde soutěžní vozy vyrazily do první etapy. Cíl je čeká po průjezdu severovýchodní Francií v Monaku, kam by se měly dostat v noci z 28. na 29. ledna.
Renault 8 Gordini letos slaví 50 let od svého vzniku. Jedná se o slavný soutěžní automobil, dokonce se svého času jeden objevoval i u nás na soutěžích rally v tehdejší ČSSR. A na našich tratích tento vůz prostě neměl konkurenci. I ve světě se Renaultu s tímto typem velmi dařilo a jeho sláva přetrvala až do dnešních dnů. Kdo by neznal klasickou modrou barvu a dva bílé pruhy, klasický to znak Renaultu 8 Gordini.
Jak už bylo řečeno, objevilo se na startu hned pět posádek s tímto vozem. Posádku číslo 8 tvoří pilot Jean Ragnotti, který řídí vůz, se kterým jel svou první rally v roce 1967 (Rally du Vaucluse). Navigátora mu dělá Michel Duvernay, bývalý vítěz Renault GT 5 Turbo Trophy.
Dále se se startovním číslem 12 ukáže bývalý testovací jezdec Alpine, Alain Serpaggi, se spolujezdcem Jean-Pierre Prevostem. Číslo 17 má na voze vítěz poháru Premier Pas Dunlop Gordini z roku 1969, Michele Leciere. Po jeho boku usedne novinář Vincent Roussel.
Číslo 19 má na dveřích svého soutěžního speciálu posádka Thierry Chancel a Francois Forgeoux. Oba pravidelní účastníci Rally Monte Carlo Historic. Pojedou s dnes již raritním vozem s obsahem motoru rovných 1000 ccm.
Čtveřici doplní posádka s číslem 22. Pilotem je Gilles Zaffini, obchodník firmy Renault a také velký fanoušek motorsportu. Navigátora mu bude dělat Serge Mollar.
Závodní víkend mají posádky za sebou. Ale do konce náročného závodu zbývá ještě mnoho kilometrů, které důkladně prověří nejen kvalitu vozů, ale také posádek a celého týmu. Určitě budeme všichni rádi, až se objeví světla všech pěti posádek v cíli poslední, noční etapy, která je naplánována na noc z 28. na 29. ledna. Snad se všem posádkám podaří dostat v pořádku do cíle v Monaku
foto: Renault Communication (c)
Žádné komentáře:
Okomentovat