Automobil 911 50th Anniversary edition by měl být vybaven benzínovým přeplňovaným šestiválcem boxer o objemu 3,8 l. Výkon agregátu čítá 430 koní. Vůz bude možné koupit vybavený systémem PDK - Porsche Doppelkupplungsgetriebe. Jedná se o poloautomatickou sedmistupňovou převodovku spolu s dvojitou spojkou. Při použití režimu jízdy "sport" systém sám nastavuje a přidává meziplyny během řazení, zároveň vůz s PDK dosahuje trochu jiných rychlostních limitů.
A jaké je výkonové vysvědčení tohoto oslavence? Z 0 na 100 km/h dokáže tento krasavec zrychlit za 4,2 sekundy (3,8s PDK), omezovač řidiče zastaví na maximální rychlosti 300 km/h (298 km/h vozy s PDK). Hezké hodnoty, kterými nová edice dokazuje, že stále patří mezi sportovní špičku. Cena vozu by měla být stanovena lehce pod tři miliony korun, v oficiálním prodeji se ocitne 23. září, den po ukončení Autosalonu ve Frankfurtu.
Pokud máte o auto zájem, neměli by jste dlouho váhat. Výroba je totiž omezená počtem kusů. Limitovaná narozeninová edice by měla dosáhnout počtu 1963 vozů. Tím by automobilka ráda připomněla rok, kdy první typ, tehdy ještě nazvaný 901, opustil brány továrny a vydal se dobýt svět. A povedlo se. Vůz se stal ztělesněním sportovního automobilu, dosáhl úspěchů nejen mezi běžnými uživateli, ale taky vyhrál nespočet závodů. A přejme mu, ať jich ještě hezkou řádku vyhraje. Do dnešních dob prošel řadou úprav a přesto si stále uchovává typický vzhled. A tvary modelu 911 jsou patrné i v jiných modelových řadách automobilky Porsche.
Nejstarší model značky by měla limitovaná narozeninová edice připomínat také některými drobnými detaily, které jistě neuniknou žádnému fanouškovi či znalci. Zejména se jedná o úpravu výfuku, který by měl dosahovat vyšších a ostřejších zvuků, tak jako tomu bývalo dříve. Minulost by měly připomínat i dvacetipalcové, do matné černé lakované kola s chromovanými ráfky a částmi paprsků. O výrazné odlišení této edice se naopak starají chromované lišty na otvorech pro přívod vzduchu spolu s lamelou mezi předními světly. Ta jsou technologickým vrcholem, bi-xenonová s dynamickým naklápěním při zatáčení. Sportovní zrcátka už jen podtrhují lehce agresivní výraz auta. Kdyby byl někdo i přesto na pochybách, bude mít tato edice na zádi vystouplý, barevně odlišený nápis "911 50".
foto: Porsche media