Vývojáře k tomu mimo jiné žene taky přísnější úprava pravidel pro nadcházející ročník. Agregáty by se měly zmenšit o dva válce, budou to tedy šestiválce a maximální obsah byl stanoven na 1,6 litrů. Válce musí být samozřejmě umístěny do tvaru písmene V a svírat předepsaný úhel 90°. Taky bylo stanoveno, kolik maximálně mohou jezdci za závod spotřebovat paliva. To dodnes regulováno nebylo, nyní bylo určeno 100 kg paliva na jezdce a závod. Povinné je taky pouze jedno turbo a přímé vstřikování.
To vše Renault Energy Engine F1 obsahuje, navíc je doplněn o energetické úsporné zařízení ERS. Renault má s tímto dobré a dlouholeté zkušenosti zejména ze sériových vozů. A jelikož se technologie osvědčila, implantoval jej i do svého závodního agregátu. Ten má tedy obsah 1,6 l, 6 válců a 24 ventilů (tedy 4 ventily na válec). Výfukové plyny jsou sváděny do jediné výfukové koncovky. I s těmito na formuli 1 ne úplně oslňujícími údaji má nový motor o necelých 600 koní, než sériový Renault Clio RS.
Tvary monopostu pro novou sezónu ještě představeny nebyly, nicméně ze studií na starém typu šasi motor auta vzhledově nijak neublížil. Horší to však je se zvukem. Změny, kterých se agregát dočkal, byly opravdu rozsáhlé. A tak budou zejména konzervativnější fanoušci možná trochu vyvedeni z míry. Nicméně o hluk jako takový ochuzeni určitě nebudou. Pořád máte zaručenou, že o formulích budou vědět všichni v sousedství okruhu. Spíš se změní skladba zvuku a celý zvuk vozu jako takový. Dnes je nejdominantnější část zvuku tvořena výfukem. U nového motoru by mělo být slyšet jak výfuk, tak motor a turbo. To by údajně mělo být krásně slyšet, když budou jezdci sundávat nohu z plynu a podřazovat.
Svým partnerům se chystá Renault nový motor předat na začátku ledna příštího roku. Ke konci ledna by mělo být představeno nové šasi, usazen motor a začnou ostré zkoušky. V březnu 2014 se pak pojede první Grand Prix.
foto: Renault sport