středa 26. června 2013

Rok se o tom šeptalo v zákulisí, nyní je vše potvrzeno. Citroen se chystá na okruhy, řídit bude Loeb.

Poprvé jsem mohli zmínku o vstupu Citroenu do vrcholového okruhového závodění slyšet vloni na Motor Show v Paříži. To, čemu málokdo věřil, bylo potvrzeno v úterý. Citroen se stane dalším továrním týmem v sérii WTCC.





Podle výkonného ředitele Frederika Banzeta nejde o žádný unáhlený krok. Automobilka se na vstup do prestižní soutěže dlouho připravovala. Několik měsíců pečlivě sledovali konkurenci, tratě a okolnosti celého podniku. Nakonec dostal nápad zelenou a ve vývojovém středisku ve Versailles se už horečně pracuje na vývoji techniky pro nadcházející sezónu.
Citroen má dokonce tak vysoké ambice, že hodlá jezdit jak WTCC tak WRC. Ano, podle posledních zpráv se rozhodně neuvažuje o zastavení rally programu. Není se čemu divit - Citroen hodlá těžit zejména ze zkušeností z rally. Nový Citroen pro okruhy má mimo jiné pohánět dobře známý agregát o obsahu 1,6 litru, ze stroje Citroen DC3 pro rally. Přeplňovaný s přímým vstřikem. A věřím, že takových dílů a poznatků se uplatní mnohem více. Nicméně automobilka nechce ukázat konkurenci všechny trumfy ještě před začátkem nové sezóny.

A nejen do nového vozu, ale taky na nové tratě, soupeře a celkově jiný styl soutěže už se těší taky Sebastian Loeb. Jako devítinásobný mistr světa v rally by prý rád zkusil, jestli bude stejně úspěšný i v naprosto odlišné soutěži. Sám v rozhovorech přiznává, že nepočítá s umístění na stupních vítězů hned od začátku, ale časem by se prý mezi favority rád zařadil. Ostatně, je na to tak po léta zvyklý. 
Nesmíme ale zapomínat, že zatím stále probíhá šampionát WRC. A Citroen by i přesto, že chystá nový projekt, skončil v letošní sezóně 2013 opět mezi nejlepšími ve světové rally. A závodit v ní bude dál, protože vedení automobilky považuje účast ve WRC nejen jako prestižní záležitost, ale také jako nejlepší možnost zkoušet vlastnosti různých dílů a úprav. Od vstupu do WTCC si vedení naopak slibuje zejména větší zviditelnění značky po celém světě. Přece jenom se jedná o marketingově mnohem lépe využitelnou soutěž. Tak už nezbývá, než popřát spoustu štěstí. Citroen si rozhodně nenaložil malou porci, tak uvidíme, jak se s tím nakonec popasuje.