Jedná se o populární, všem dobře známý model bavorské automobilky. A jak to tak bývá, ve sportovní úpravě budí ještě větší pozornost, než v sérii. Specifické tvary a maska vozu - to je BMW M3 E92.
Tak se pojďme podívat, co vlastně tento stroj může svému jezdci nabídnout. Možná je dobré připomenout, že se jedná již o čtvrtou řadu vozů M3. S každou předchozí byl představen nový motor a nejinak tomu bylo i u té čtvrté. Pod kapotou se tak usadila jednotka BMW S65. Jedná se o osmiválec s obsahem 4,0 litru. Je to v podstatě stejný motor, jako v předchozí generaci, došlo jen k menším úpravám. Ty byly vedeny zejména snahou vyhovět novějším a přísnějším ekologickým normám. Nový agregát je také kratší a o 15 kg lehčí. Výkon jednotky činí necelých 450 koní při 8300 otáčkách za minutu, kroutící moment 450 Nm při 3750 otáčkách za minutu.
4,0 V8 |
Řekl bych, že technici v Bavorsku dosáhli velice hezkých hodnot. A jak tedy takový výkon vypadá ve skutečnosti? Vůz BMW M3 E92 dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, přičemž jeho maximální rychlost dosahuje hodnoty 327 km/h. V úpravách pro sérii GT nebo DTM jsou pak tato čísla samozřejmě ještě lepší.
Zároveň je však třeba dodat, že čtvrtá generace vozů M3 už má nějaký ten rok života za sebou. A co z toho plyne? Že se můžeme těšit na generaci novou. Vzhledem k trvalým úspěchům vozů M3 nejen na závodním poli je pokračování vývoje více než samozřejmostí. A tak by nás měla brzy překvapovat 5. generace automobilů BMW M3. Tentokrát už s dveřmi a střechou z hliníku už v sérii.