Většina dílů karoserie tohoto prototypu je z kevlaru. Šasi je složeno z dutých trubek, vyrobených ze speciální oceli. V rozích automobilu je celá konstrukce vyztužená, což zaručuje dostatečnou bezpečnost, odpovídající rychlému vozu.
Renault DeZir už v roce 2010 předvedl tvary a směr, kterým se automobilka Renault hodlá ubírat do budoucna. Ale protože se jedná o konceptový vůz, dostal samozřejmě do vínku spousty vymožeností, které u sériových vozů nejspíše zatím neuvidíme.
Za prvé jsou to dveře. Přesněji tedy způsob jejich otevírání. Dveře se vyklápějí směrem nahoru, á la kdysi tak populární "lambo" styl. Ovšem DeZir nekopíruje, pouze se inspiruje. A tak se dveře u Renaultu DeZir otevírají každé v jiném pantu (tzv. nůžkové otevírání) - prohlédněte si obrázek pro lepší pochopení. Vypadá to velice efektně.
Pozorní si také všimnou, že Renault DeZir nemá zadní okno. To ale neznamená, že je řidič odkázán pouze na boční zrcátka. Naopak, u Renaultu plně využívají moderní technologie. Takže zadní okno bylo nahrazeno dvěma digitálními kamerami, které tak řidiči poskytují záběr z dění za vozidlem v mnohem lepším úhlu.
Digitální přístrojová deska řidiče přehledně informuje o všem podstatném, středový panel nabízí možnost připojení chytrého telefonu, nebo tabletu. Ale takové záležitosti už jsou dnes standardem většiny dražších vozů.
Interiér Renaultu DeZir se nese ve stejně divokém duchu, jako jeho venkovní část. Prostředí uvnitř vozu je vyvedeno v červeno-bílém provedení, kdy jsou červené části z moderního plastu kombinovány s bílou kůží. Tou jsou potaženy také sedačky. Vnitřek vozu působí ve všech směrech moderně a sportovně.
A teď k tomu nejpodstatnějšímu. A to je motor. Jak je patrné z nadpisu, Renault DeZir je vybaven elektrickou pohonnou jednotkou. U Renaultu mají s vývojem elektromotorů bohaté zkušenosti a jejich konstruktéři sbírají na poli elektrických automobilů a formulí jeden vavřín za druhým. Proto není divu, že i nový konceptový vůz dokazuje, že automobilka se i v budoucnu hodlá ubírat právě tímto směrem. Hlavním "konkurentem" se DeZiru stalo Audi e-tron. Data konkurence poskytla vývojářům laťku, kterou by bylo vhodné překonat.
Inženýři se rozhodli použít již existující a odzkoušenou elektrickou pohonnou jednotku, která se sériově montuje do Nissanu Leaf. Ovšem, nepřevzali ji bez úprav. V každém případě více Vám ke změnám motoru neřeknu, protože Renault moc sdílný v šíření těchto informací není.
V každém případě víme, že jádrem všeho dění pod kapotou je lithio-iontová baterie s kapacitou 24kWh. Tento akumulátor "živí" elektromotor o výkonu 110 kW. Celý název vozu zní Renault DeZir RWD - a právě poslední tři písmena znamenají, že vůz má poháněnou zadní nápravu. Pokud je vůz dobře vyvážený a má nízké těžiště, dokáže s ním zkušený řidič projíždět zatáčky opravdu vysokou rychlostí.
V číslech samozřejmě Audi e-tron přišlo o svůj pomyslný trůn. DeZir totiž vítězí na celé čáře. Celková váha vozu je totiž 830 kilogramů, což ve spojení se 110 kW a stabilním kroutícím momentem dělá z vozu monstrum (které není ani pořádně slyšet). Z 0 na 100 km/h zrychlí DeZir za 5 vteřin, maximální rychlost je okolo 180 km/h. A jelikož se jedná o elektromobil, je důležitý také dojezd. Ten by měl u DeZiru být nějakých 160 kilometrů.
Jak tedy vidíte, nejen Tesla, ale i jiné automobilky stále vidí v elektřině budoucnost. No, jestli bude taková budoucnost vypadat podobně jako DeZir, tak si říkám, proč ne?! Ale v Renaultu se ani po čtyřech letech nevyjádřili, zda by DeZir (či jiný podobně laděný vůz) mohl být uveden do sériové výroby. Přesto je koncept stále "živý" Tak snad někdy, ...
foto: Renault Media (c)
Žádné komentáře:
Okomentovat