neděle 30. března 2014

Týmy Škoda v rally Akropolis tentokrát bez medaile

Ačkoliv ambice továrního týmu byly vysoké, jezdci sami se již před závodem o slavné řecké rally vyjadřovali s respektem. Navíc škodovka stále závodí se starším typem vozu, některé týmy již závodí se speciály dle nových pravidel, dovolujících použití turbíny. Pokud by se počítaly pouze vozy s atmosférickým motorem, bylo by duo Lappi / Ferm na prvním místě.



Nakonec ale dvojice v tvrdé konkurenci nedosáhla výš než na bramborovou medaili. To sice vůbec není špatný výsledek, ale přeci jenom, nezbývalo mnoho a mohlo z toho být pódium. Jak se říká - po bitvě je každý generál. Finskou posádku může těšit alespoň druhá pozice v celkové hodnocení, i když i zde ztráta vedení jistě zamrzí.

„Mohu být se svým výkonem na této rally spokojený“, vyjádřil se po závodě finský jezdec Esapekka Lappi. „Nechali jsme proti nim na trati vše, ale jednoduše to na více než čtvrté místo nestačilo.“


Druhé tovární posádce týmu Škoda bohužel nevyšla sobotní část soutěže, kdy museli odstoupit. Tím si zhoršili pozici do startů v nedělních rychlostních zkouškách. Startovali vždy první, což zrovna v rally znamená, že pročistíte trať soupeřům. A všechny nedělní zkoušky se jely na šotolině, takže to bylo pro dvojici Wiegand / Christian o to nepříjemnější. Přesto se jim podařilo jednu z rychlostních zkoušek vyhrát a v nedělním hodnocení skončili na pátém místě.

A takto svůj nedělní úděl okomentoval Sepp Wiegand osobně: „Čistit v neděli všem trať to nebylo zrovna ideální. Třetí nejrychlejší čas na poslední zkoušce ale byl pro mě s Frankem nakonec alespoň malou útěchou.“

Obě posádky tak během jubilejního, již 60. ročníku slavné rally Akropolis, ukázaly nejen všem divákům, ale také celému světu motorsportu, že Škoda Fabia S 2000 stále dokáže potrápit konkurenci. Do starého železa nepatří ani omylem. A to je, myslím, pro mladoboleslavskou automobilku skvělá vizitka.



Navíc během letošní sezóny by měl být dokončen vývoj vozu specifikace R5, kdy bude sportovní verze škody Fabia osazena turboagregátem o obsahu 1,6 litru. Pro tovární tým Škoda motorsport je to priorita. A pokud se auto podaří stejně, jako stávající typ, máme se na co těšit.

Pro zájemce a fanoušky uvolnil tým Škoda také exkluzivní videa. A stojí za shlédnutí, dokonce jsou k dispozici i záběry přímo z vozu obou továrních týmů, tzv. on board. Tak dobrou zábavu.

Za necelé tři týdny, tedy během Velikonočních svátků, posádky vozů čeká další náročná soutěž. Tentokráte se jedná o irskou rally, která se pojede na sfaltu. Zde rozhoduje nejen zkušenost, ale často také nevyzpytatelné počasí. Soutěž se bude konat 17.-19. dubna a týmy se již teď pečlivě připravují. A nám nezbývá, než držet palce našim favoritům.

foto: (c) Škoda a.s.


Žádné komentáře:

Okomentovat