čtvrtek 27. června 2013

AUDI R18 e-tron quattro opět vítězem 24h Le Mans


Pro tým Audi vypadal závod nadějně již od středeční kvalifikace. Loic Duval zajel nejrychlejší kolo v čase 3m 22,349s a vyjel si tak své první pole position v Le Mans v kariéře. Pro Audi už to byl osmý závod, kdy mělo výhodu startu z prvního místa. Nicméně 24 hodin trvající závod může přinést spoustu zvratů a nečekaných problémů. Nakonec ale posádka vozu e-tron quattro s číslem 2 dokázala protnout cílovou pásku posledního kola jako první. Pro Audi to bylo již osmé vítězství, pro vůz R 18 čtvrté.



Ovšem toto vítězství nebylo jediným úspěchem, kterého tým Audi dosáhl. Letos se totiž vůz R 18 e-tron quattro dostal snad na vrchol své dokonalosti. Turbodieselový agregát spotřeboval méně paliva, něž loni, přestože vozy jezdily o poznání rychleji. Celkový součet objemu propálené nafty činil po závodě 1 972 litrů. Zdá se to hodně. Ale v porovnání s Toyotou, která na druhém místě spálila 2 280 litrů benzínu, je vidět značná úspora.

90. ročník dnes již kultovního závodu je za námi. Letos bohužel poskvrněn smrtí dánského jezdce Allana Simonsena (RIP), závodícího s vozem Aston Martin. Bohužel, i tyto tragické okamžiky k motorsportu patří. Během čtyřiadvacet hodin dlouhého závodu vyjel na trať dvanáctkrát safety car. Kvůli těmto, v součtu 5 hodin a 27 minut dlouhým přerušením, jezdci nenajezdili tolik kilometrů, jako tomu bývá zvykem. K přerušením se totiž ještě navíc několikrát přidal hustý déšť. Celkově tak v letošní Le Mans závodní týmy odjely 348 kol, tedy urazily 4 742,892 km. To vše s průměrnou rychlostí 197,446 km/h.

foto: Audi media